17
10/2007
00:00

Dzisiaj trochę poszalałem. Zrobiło się cieplej, więc zaryzykowałem nieco szybszy trening. Najpierw standardowa rozgrzewka (3km + gimnastyka) potem bieg ciągły 4km (śr.3.26) i 3km (śr. 3.20). Na koniec 1km roztruchtania. Zadyszałem się zdrowo. Nie jestem w specjalnie fascynującej formie, ale pobiegałem wreszcie mocniej.

Ponieważ wygląda na to, że pierwszą od 2 lat zimę spędzę w kraju, zastanawiam się nad kupnem latarki na głowę do biegania w nocy. Nie jestem specjalnie przekonany do tego pomysłu, no ale mogę nie mieć wyjścia.

Tagi:
Kategoria: Trening 2007
Komentarze: (3)
Zaktualizowano: 24/10/2011, 17:40

Oceń

0 głosów
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać.

Zobacz także

Komentarze

20/10/2007, 09:13
#
Cześć Marcin, od początku czytam twój blog i bardzo mi się podoba, tym bardziej cieszę się, ze będziesz udzielał się na bieganie pl. Teraz mam pytanie co Ciebie, piszesz o treningu siłowym średniodystansowca, możesz pokrótce opisac jak on wygląda, czy jest to tylko piłka lekarska czy też sztanga? Nie chodzie mi o ilośc powtorzeń czy serii bo to Twoja tajemnica ale moze chociaż coś podpowiesz.
pozdrawiam G.
Marcin Nagórek
20/10/2007, 18:32
#
To zależy od wieku, możliwości treningowych, stażu zawodniczego. Zwykle robiłem i piłkę lekarską, i trochę sztangi. Ale przez ostatnie lata sztangi praktycznie nie robiłem - nie miałem gdzie. Zamiast tego robiłem sprawnosc w domu - piłką lekarską, cwiczeniami (pompki, brzuszki, grzbiety itp.)

Trening siłowy jest, mówiąc ogólnie, tylko uzupełnieniem treningu biegowego. Przydaje się bardziej, gdy masz pewne braki mięśniowe - jak ja.

Ale podstawowym elementem siłowym w treningu biegacza jest siła naturalna: podbiegi krótsze i dłuższe, sprinty pod górę, skipy, cwiczenia skocznościowe.

Co jeszcze? Nie podam ci serii ani cwiczeń, bo to sie zmieniało, eksperymentowałem zarówno z dynamicznymi cwiczeniami z samym gryfem, jak i mocnymi cwiczeniami siłowymi typu przysiady z 50kg lub wyskoki z 60kg.

Na pewno lepiej robic siłę dynamiczną, ona lepiej procentuje w bieganiu, ale generalnie trzeba się kierowac zdrowym rozsądkiem, żeby nie przedobrzyc, nie przypakowac za bardzo i nie narobic sobie braków wytrzymałościowych. To mogę ci powtórzyc jako puentę: trening siłowy jest tylko uzupełnieniem i przygotowaniem do treningu biegowego, musisz o tym pamiętac.

Pozdrawiam i mam nadzieje, że będziesz czytał dalej : )
Marcin Nagórek
20/10/2007, 18:37
#
Co jeszcze dodam: biegacz na 800-1500m musi byc silny. Eksperymentowałem też z nierobieniem siły w ogóle i w naszym klimacie się to nie sprawdza. Zimą biegamy dużo wolniej niż Afrykanie czy chocby Hiszpanie i trzeba to jakos nadrobic. Siłownia jest jedną z metod.

Rada1: nie traktuj jej jako zastępstwo, ale jako uzupełnienie, czyli robisz normalny trening biegowy, a siłownię włączasz dodatkowo.

Rada2: Lepiej zrobic siłownię 3 x w tygodniu łagodnie niż 1-2 razy bardzo mocno.

Rada3: Ważne jej poprawne wykonanie cwiczeń, najlepiej jak ktoś kompetentny obserwuje cię z boku...

Rada 4: Piłka lekarska to świetna sprawa :))

Skomentuj

Pola oznaczone * są wymagane.

Komentarz pojawi się po autoryzacji przez autora postu. Jeśli chcesz by pojawił się natychmiast - zarejestruj się.

no-photo.gif
 
 
 
Twój email nie będzie wyświetlany.
Przepisz kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość liter nie ma znaczenia.
Jeśli złamiesz prawą nogę, to którą nogę masz zdrową? Odpowiedz z polskim znakiem diaktrycznym. Tą zdrową nogą skop tyłek spamerom. Dziękuję ;)
Blog - nowe komentarze
Blog - kalendarz
< Październik 2018 >
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog - nowe teksty
Ostatnie starty - Marcin